Zoeken
  • FrederickVG

Groeimakers groeit, meer nog: we verdubbelen!

Hallo, ik ben Frederick Van Grootel, sinds kort actief als online marketeer bij Groeimakers.


"We verdubbelen", het klinkt misschien wat dramatisch, maar dat steek ik dan graag op mijn Antwerpse roots...


Al tijdens mijn Marketing studies voelde ik me sterk aangetrokken door de creatieve kant van de marketing en het bedenken van clevere campagnes. Ik zag het helemaal zitten om sterke merken en straffe communicatie in elkaar te steken voor de klanten waarvoor ik zou werken.


Maar...


Toen ik uiteindelijk in de online marketing begon botste ik vaak op de perceptie dat de "creative" (foto, video, digitale tekening, copy) een vervelende operationele kost was, te minimaliseren waar mogelijk. " Neem maar een gratis stockfoto." " Branding bestaat niet, dat is gebakken lucht." " Wat is de ROI van die video exact?" " Copy-paste maar iets van onze 'About page'." ...


Herkenbaar?


Na enkele maanden in mijn eerste job, besloot ik mijn kansen elders te wagen en ging ik aan de slag als marketing manager bij een reclamefilm-productiehuis.


Ik kreeg er de vrijheid om een nieuw merk op de markt te zetten, en werd omringd door cinematografische professionals die enkel de meest hoogwaardige content afleverden. Wat een verademing! Al snel kreeg ik ook zelf de smaak te pakken, smeet ik me op fotografie en zo ontstond Fred&Erick.


Een greep uit het portfolio van fredanderick.be:


De volgende drie jaar van mijn leven bracht ik door als fulltime freelance fotograaf. Ik kon eindelijk werken aan de pijnpunten die ik vroeger opmerkte. Ik werkte voor bedrijven als Synergie Interim, Katoen Natie, Bacardi, Tomorrowland, ABInbev, TVM,... Voor hen maakte ik de beelden die ik vroeger miste bij mijn klanten.


Met een deel van de opbrengst van mijn opdrachten als fotograaf verbleef ik jaarlijks een maand in Rio de Janeiro, waar ik intussen mijn hart was verloren. Ik leerde de taal en cultuur beter kennen en maakte documentaire-fotografie waar ik uiteindelijk in 2019 voor bekroond werd met een Internationale Fotografie Award.


Ik bundelde deze foto's uiteindelijk tot mijn eigen fotoboek dat nog steeds verkrijgbaar is (stille hint šŸ˜‰).


Rio de Janeiro in beeld, bron: frederickvangrootel.com


Na 3 jaar als fotograaf begon ik de marketing-strategische aspecten van mijn vorige jobs te missen, en begon ik luidop te dromen van een omgeving waarin ik Marketingstrategie en straffe Contentproductie samen kon brengen tot Ć©Ć©n spetterend geheel...


In diezelfde periode ging Jelle op zoek naar een eerste medewerker voor Groeimakers. Via-via zag ik zijn oproep op LinkedIn voorbij komen en raakten we aan de praat. Hij vertelde me over de ambitie van Groeimakers om bedrijven te helpen hun groeipotentieel te vervullen met slimme, doordachte en goed uitgewerkte marketingstrategieƫn. Onze visie op hoe Marketing moest zijn kwam 100% overeen, het leek even tƩ goed om waar te zijn...


We zijn er de eerste weken al meteen in gevlogen met enkele mooie projecten, en ik voelde al snel hoe de synergie tussen de analytische skills / strategische ervaring van Jelle en mijn creatieve stempel / achtergrond in branding voor nog veel vuurwerk zal zorgen de komende maanden!




252 keer bekeken
Ā 

0477041616

Hefveldstraat 98, 3500 Hasselt

ā€‹

ā€‹Erkend dienstverlener door de Vlaamse overheid in het kader van de KMO-portefeuille met registratienummer DV.A238577 voor de pijler Advies en registratienummer DV.O238576 voor de pijler Opleiding.

Ā©2020 Groeimakers bvba.